Ik denk dat Daan het geheel juist verwoord heeft. Daarnaast moet er ook niet een overkill aan spelletjes ontstaan, dus zeker niet beginnen zolang een ander bezig is.
Wat ik met Survivor heb, we (MC en ik) zijn al in mei begonnen met het idee. In de periode tot aan de start hebben we de hele opzet moeten uitwerken, wij hebben maar tot eind dit jaar de tijd, dus als je met X deelnemers wilt beginnen, hoe doet je het met de afvallers. Wat doe je nieuw en wat haal je uit andere spellen. Weekopdrachten bedenken, de opbouw van afleveringen bepalen, hoe stem je deelnemers weg, wat doe je met de afvallers, wat voor opdrachten kan ik noemen als battles voor de eilandraad, hoe bepaal ik de leiders, welke soort verrassende plotwendingen kunnen we erin, hoe ga je over naar de 2e fase, hoe noem ik de eilanden, hoe bepaal je de teams, hoe maak ik de eilandraden interessant ... en zo kan ik nog wel een rij opnoemen. En nog verzinnen we elke week nieuwe dingen.
Dus als je met iets wilt beginnen met een beetje opzet ala Survivor, zou ik aanraden zeker niet voor februari/maart te starten.