Het lijkt mij iemand die allen maar loopt te klagen.Ik zag in het voorstukje van aflevering 3 dat ze in een soort heksenkring bezig was,wat een onnozel gedoe zeg en die wilt Koningin worden?Volgens mij ging je toedertijd direct op de brandstapel of op Huubstapel leuke woordspeling trouwens ik verzin hem terplekke LOL.
Helaas is het alleen zo dat in Oberon geen sprake is van een katholieke kerk, dus ook geen heksenverbranding.
Heksen genoten onder de bevolking veel aanzien en respect en konden o.a. mensen genezen. Het woord heks komt van het woord vroedvrouw en die kennen wij tegenwoordig ook nog steeds.
Bovendien iemand met respect voor de natuur zou ik niet onnozel noemen.
tevens even dit (wikepedia)
Het is een misverstand te geloven dat de grote heksenvervolgingen zich in de Middeleeuwen afspeelden. Het was pas ná deze periode dat de eerste heksenprocessen de kop opstaken. Weliswaar was het geloof in hekserij veel ouder, maar totdan toe werd de schuldige niet ter dood gebracht, zoals dat in de tijd van de grote heksenvervolging, namelijk de zestiende en zeventiende eeuw, wel de straf was. Ook golden voor heksen in die tijd de normale procesregels. Heksenprocessen waren een uitvloeisel en een opvolger van de ketterprocessen die plaatsvonden tijdens de reformatie. Opvallend genoeg was het tijdens de Verlichting dat mensen die zich bezighielden met kruidengeneeskunde of zich niet hielden aan de kerkelijke regels al gauw voor een heks werden aangezien en op grond daarvan vervolgd en vaak op een wrede manier vermoord, op de brandstapel, of, zoals in Engeland gebruikelijk, door ophanging.