Fred wordt geïntroduceerd als ‘echte rotterdammer’ en de meeste Nederlanders weten dan meteen waar ze aan toe zijn. Recht voor z’n raap, onbehouwen en weinig taktvol. Het woord subtiliteit staat niet in het Rotterdams woordenboek. Of Fred ook echt zo is, blijkt nog helemaal nergens uit, omdat de beste man in aflevering 1 amper aan het woord of in beeld komt, behalve dan het fameuze moment waarop hij Dolf uitlokt om een glaasje water te komen drinken. Wie zou dat nou niet doen als arme om een edele uit te dagen!! Ik vond het persoonlijk een heerlijke actie. Ik hoop dat hij dit blijft doen! De edelen zijn nog niet écht hard maar spelen een leuk rollenspel, anders hadden ze de insubordinatie van Jeroen en Fred ongetwijfeld keihard aangepakt, ik had dat eigenlijk verwacht en dat was leuk geweest voor de kijker. Maar goed. komt misschien nog wel
Heeft Fred al wat gezegd dan in de eerste aflevering?
het enigste wat ik van die gozer gehoord heb is ,ik heb het hout gehaald wie gaat het water halen?.Ik geloof ook niet dat het een van de vlugste is in dat programma?die komt allen om vakantie te vieren geloof ik.Nee geef mij dan die andere gozer maar hoe heet die roze ridder ook alweer ?oh ja Isaak lekker achterbaks daar houen de mensen wel van.Mijn favoriet tot nu toe is zeker Isaak ik denk ook dat hij wel lang zal blijven juist omdat hij zo sneeky speelt ,(maar dat is alleen mijn mening hoor)Tis uiteindelijk maar een spelletje toch?
Ja, vond het inderdaad ook erg opvallend dat hij echt het 'spel' speelt. Ben benieuwd hoe die kerel in het echt is. 't is overduidelijk spel. Volgens mij lagen de deelnemers achter de schermen ook de hele tijd in een deuk om zichzelf en elkaar. Volgens mij was hij liever acteur geweest en zag hij Oberon als noodoplossing