ik ben de enige waarschijnlijk
maar ik kreeg toch ook wel ontzag voor Stella
Zoals ze dat duel aanging,
ik vind het een erg pittige opdracht
je kunt zeggen wat je wilt, maar ze heeft zich wel staande gehouden
dat ze daarbij zo 'hatelijk' overkwam richting Imelda
tja... Imelda speelde ook psychologisch, alleen op een andere manier
Hier ben ik het helemaal mee eens
(had niet de gelegenheid voor eerdere reactie).
Ik denk dat in dat spel beide dames op hun manier het strategisch probeerden te spelen. Imelda probeerde een andere manier van intimideren (eerder bij de bel komen en luiden) dan Stella, op die manier te imponeren.
Ik vind het toch niet zo gelukkig, hoe Stella er 'uit' komt qua afschildering in deze serie. Bij een aantal besluiten kan je je vraagtekens zetten. Ik denk niet dat ze overal even doordacht te werk gaat als in de serie afgeschilderd wordt. Ze lijkt me eerder een impulsief iemand die wel degelijk veel (veer)kracht bezit maar ook competitiedrang. Ja dat maakt haar soms wispelturig en moeilijk inschatbaar. Wil dat zeggen dat ze overal een double motive heeft? Nee dat denk ik zeker niet. Voor wat betreft vorige week het winnen van die kaartproef/ regentschap ik denk dat ze daar echt gevoeld heeft dat ze wel haar best moest doen, anders zichzelf ook niet trouw was. Zit in de aard hoewel ze waarschijnlijk best wist dat het beter voor haar was dat ze het niet won. Dat verklaart ook - iig deels- haar gewetensconflict mi. Ik denk dat het daarom ook plausibel was dat ze Polly en de anderen eerste keuze liet vwb de machtstrijd/ proef, om zichzelf minder kans te geven, wetende dat het vuur van de proef waarschijnlijk zou zorgen dat ze er toch volledig voor zou gaan, haarsondanks. Ik wil niet zeggen dat alles was ze gedaan heeft slim gespeeld is, of zuiver is, zeker zijn er kanttekeningen en vraagtekens. Maar om alles nou meteen in dat daglicht te zien lijkt me iets te makkelijk en te ongenuanceerd. Laten we vooral niet vergeten dat de programmamaker niet alleen bepaalt wát er in beeld gebracht wordt maar vooral ook de
wijze waarop het gebeurt
In ieder geval kon ik wel waardering opbrengen voor de manier waarop ze in de proef streed. Het beeld dat geschetst werd was er een door de ogen van Erik, die het sws niet op Stella heeft (dan kan je je afvragen waarom precies niet mi). Lijkt me, in de zin van strijd, knap dat Stella precies wist hoe ze haar tegenstander tegemoet moest treden en mede op haar kracht speelde- in die zin zeker waardige tegenstanders.
Afgezien daarvan denk ik dat het beter is dat Stella geen regentes meer is, ongeacht het spel- al puur uit zelfbehoud voor haarzelf want ze leek zich met die houding en positie niet goed raad te weten met alle gevolgen van dien, voor haarzelf zowel als de rest
.