Auteur Topic: Stella [kandidaat NL]  (gelezen 50462 keer)

Offline LadyHawk

• Forumlid
Re: Stella [kandidaat NL]
« Reactie #140 Gepost op: 13-11-2005, 20:12:25 »
Ik zou niet graag met Stella in hetzelfde bad zitten... 
Maar ik vind wel dat ze doorzettingsvermogen heeft, en dat ze het spel 100% speelt.
En dat zijn 2 goede OB-eigenschappen!  ;D

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #141 Gepost op: 18-11-2005, 05:05:52 »
::) ik ben de enige waarschijnlijk
maar ik kreeg toch ook wel ontzag voor Stella
Zoals ze dat duel aanging,
ik vind het een erg pittige opdracht
je kunt zeggen wat je wilt, maar ze heeft zich wel staande gehouden  ::ok::

:-\\ dat ze daarbij zo 'hatelijk' overkwam richting Imelda
tja... Imelda speelde ook psychologisch, alleen op een andere manier

Hier ben ik het helemaal mee eens  ::jaja:: (had niet de gelegenheid voor eerdere reactie).

Ik denk dat in dat spel beide dames op hun manier het strategisch probeerden te spelen. Imelda probeerde een andere manier van intimideren (eerder bij de bel komen en luiden) dan Stella, op die manier te imponeren.

Ik vind het toch niet zo gelukkig, hoe Stella er 'uit' komt qua afschildering in deze serie. Bij een aantal besluiten kan je je vraagtekens zetten. Ik denk niet dat ze overal even doordacht te werk gaat als in de serie afgeschilderd wordt. Ze lijkt me eerder een impulsief iemand die wel degelijk veel (veer)kracht bezit maar ook competitiedrang. Ja dat maakt haar soms wispelturig en moeilijk inschatbaar. Wil dat zeggen dat ze overal een double motive heeft? Nee dat denk ik zeker niet. Voor wat betreft vorige week het winnen van die kaartproef/ regentschap ik denk dat ze daar echt gevoeld heeft dat ze wel haar best moest doen, anders zichzelf ook niet trouw was. Zit in de aard hoewel ze waarschijnlijk best wist dat het beter voor haar was dat ze het niet won. Dat verklaart ook - iig deels- haar gewetensconflict mi. Ik denk dat het daarom ook plausibel was dat ze Polly en de anderen eerste keuze liet vwb de machtstrijd/ proef, om zichzelf minder kans te geven, wetende dat het vuur van de proef waarschijnlijk zou zorgen dat ze er toch volledig voor zou gaan, haarsondanks. Ik wil niet zeggen dat alles was ze gedaan heeft slim gespeeld is, of zuiver is, zeker zijn er kanttekeningen en vraagtekens. Maar om alles nou meteen in dat daglicht te zien lijkt me iets te makkelijk en te ongenuanceerd. Laten we vooral niet vergeten dat de programmamaker niet alleen bepaalt wát er in beeld gebracht wordt maar vooral ook de wijze waarop het gebeurt :)

In ieder geval kon ik wel waardering opbrengen voor de manier waarop ze in de proef streed. Het beeld dat geschetst werd was er een door de ogen van Erik, die het sws niet op Stella heeft (dan kan je je afvragen waarom precies niet mi). Lijkt me, in de zin van strijd, knap dat Stella precies wist hoe ze haar tegenstander tegemoet moest treden en mede op haar kracht speelde- in die zin zeker waardige tegenstanders.

Afgezien daarvan denk ik dat het beter is dat Stella geen regentes meer is, ongeacht het spel- al puur uit zelfbehoud voor haarzelf want ze leek zich met die houding en positie niet goed raad te weten met alle gevolgen van dien, voor haarzelf zowel als de rest  :-\\ .

Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
« Reactie #142 Gepost op: 18-11-2005, 05:21:58 »
Ik denk dat dat ook juist de reden is waarom zij het regentschap niet meer zo zag zitten. Je moet beslissingen nemen waar nooit iedereen het mee eens kan zijn. En ik kan me goed voorstellen dat je het erg moeilijk over je hart kan verkrijgen als je iemand geen eten mee kan geven, terwijl je weet dat er daar mensen zijn die het wel heel erg nodig hebben. Iedereen die het tot regent schopt heeft daar natuurlijk mee te maken, maar de één kan er wat beter mee omgaan dan de ander.
The British are not impressed.

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #143 Gepost op: 18-11-2005, 21:45:16 »
Ze mag dan het spelletje wel wat anders spelen dan andere kandidaten wellicht, met het gooien van de spullen uit het armenhuis op de weg, maar het is wel een tactiek. Ik denk idd ook dat ze wel een beetje extra wordt neergezet met deze acties omdat ik niet verwacht dat ze echt altijd zo is, maar tis een spelletje... en als je zo mensen extra lang buitenhoudt. ;)

Maar idd, Nicolle speelde het op als eerste bij de bel zijn, Stella met wat intimiderend kijken... :)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #144 Gepost op: 18-11-2005, 21:57:13 »
Begin me wel wat te irriteren aan hoe Stella de hele tijd neergezet wordt ook. De voiceover wil ons laten geloven dat het 'vuile spelletjes' zijn. Nja ik zal niet beweren dat het de schoonheidsprijs verdient maar wat dat betreft is het hard tegen hard ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #145 Gepost op: 18-11-2005, 22:17:08 »
Ik vond Stella's actie met de huisraad van de armen fantastisch. En juist de schoen van Andreas er tussen. Iris kan het kinderachtig vinden, maar is het uitlachen van de edelen door de armen als het vuur aan is dan ook niet kinderachtig? Als je zo doorgaat is de enorme bak water midden op de weg óók kinderachtig, en de smurrie ook.
Nee, Stella heeft volgens mij heel goed door hoe het spel gespeeld moet worden. Ik ben ook blij dat ze het duel heeft gewonnen en nog even mag blijven.

Offline Cynneke

• Forumlid
« Reactie #146 Gepost op: 19-11-2005, 01:04:36 »
Ik vond Stella's actie met de huisraad van de armen fantastisch.

Ik ook! Ze hadden er in ieder geval toch íéts tijdverlies mee.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Eurik

• winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 19-11-2005, 13:23:14 »
Ik vond Stella's actie met de huisraad van de armen fantastisch. En juist de schoen van Andreas er tussen. Iris kan het kinderachtig vinden, maar is het uitlachen van de edelen door de armen als het vuur aan is dan ook niet kinderachtig? Als je zo doorgaat is de enorme bak water midden op de weg óók kinderachtig, en de smurrie ook.
Nee, Stella heeft volgens mij heel goed door hoe het spel gespeeld moet worden. Ik ben ook blij dat ze het duel heeft gewonnen en nog even mag blijven.
Ik vond het ook een heel goed idee van Stella om al die spulletjes buiten te zetten.
En als Iris in het kasteel had gezeten dan vond ze het zeker niet kinderachtig maar een goed idee ::ohno::

Offline Eurik

• winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
« Reactie #148 Gepost op: 3-12-2005, 15:27:30 »
Ik weet niet wat jullie ervan vinden, maar ze begint toch weer wat leuker te worden als ze wat minder macht heeft.

Offline Millesime

• Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 5-12-2005, 22:03:52 »
Vind ik ook... Stella als arme is beter.... Misschien wordt ze toch nog eens heks !

Offline Megan

• Forumlid
  • I se le dijo de forma!
« Reactie #150 Gepost op: 18-12-2005, 19:31:45 »
ik vraag me eigenlijk af wat dat inhoudt... een 'opvoedster'

soort van onderwijzeres ??? of iemand die ouders raad geeft bij de opvoeding zoals die nanny op tv ???
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline O_Melissa

• Forumlid
  • Oberon_Melissa
« Reactie #151 Gepost op: 18-12-2005, 19:35:32 »
Stella is als arme inderdaad beter..
Stella is iemand die zich bezig houd met allerlei andere zaken..
ze is wel ahndig voroal met die zelfgemaakte shampoo ;)..
Andreas Mijn Koning...

Offline Eurik

• winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 19-12-2005, 21:22:47 »
Ik vond haar reactie naar Andreas over dat schildje heel goed, het heeft hem toch aan het denken gezet volgens mij ::ok::

Offline Millesime

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 19-12-2005, 21:27:33 »
Ik vond Stella zwaar uitvallen tegen Olivier, dat vond ik helemaal niet netjes...
« Laatst bewerkt op: 19-12-2005, 23:39:07 door Millesime »

Offline Art

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 23-12-2005, 22:49:16 »
Jammer dat ze eruit ligt, ze was echt een toppersonage voor zo'n programma. ::bravo:: Enige minpuntje vind ik dat ze giebel en gabbel er niet uit heeft kunnen werken met het 'damspel'.
Nog even niks.

Offline Millesime

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 23-12-2005, 23:20:25 »
Ik ben blij dat Stella eruit ligt. Ze mag blij zijn dat Olivier ze zelf niet wegstuurde voordat haar straf voorbij was. Stella was vreselijk irritant en heeft zich weer eens slecht gedragen op dat banket... Neen ik ben blij dat ze terug naar haar kruidentuin is. ::jaja::

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #156 Gepost op: 23-12-2005, 23:50:36 »
Ik ben het hier met Art eens. Ik vond haar een leuke kandidate.

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 23-12-2005, 23:52:05 »
Ik ben het hier met Art eens. Ik vond haar een leuke kandidate.
Yep. Ze was als edele wel wat verandert, maar op het laatst als arme vond ik haar heel leuk. Ook dat ze zonder problemen de straffen op zich neemt. ::ok:: En het uitdagen van de wetten vond ik ook wel wat hebben. :)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 24-12-2005, 11:31:57 »
Over het algemeen was Stella wel leuk ja  ::joehoe::
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Zartan

• Forumlid
  • I am smarter than the average bear...
« Reactie #159 Gepost op: 25-12-2005, 13:21:27 »
Iedereen komt als arme beter over dan als edele. De macht en verantwoordelijkheid bleek niet alleen te groot voor Stella te zijn. Uiteindelijk is zij toch wel plezant gebleken.
Alleen voortaan iets minder luidruchtig tijdens het banket  ;)
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.