Vond het leuk
Ik denk dat het spel aardig hard en redelijk tactisch gespeeld gaat worden
Zeker leuk vond ik de nieuwe rol van raadsheer, die soort van boven het spel staat maar er tegelijk ook deel aan neemt. Ik vond die blik van Huub richting Dolf bij zijn eigenwijze antwoord wel boekdelen spreken
(heb een donkerbruin vermoeden dat die hem nog wel eens duur kon komen te staan- overigens niet zo erg want ik heb al aardig wat irritatiemomenten jegens deze man in 1 uur opgebouwd
)
Jammer dat de proef door tactisch spel zo snel werd opgegeven
zo werd iig beweerd .. , leek me een spannende proef. Moest erg lachen om die verbijsterde blik van Isaak. Frappant vond ik dat men zich al zo heel snel in zijn/ haar rol gaat inleven, zich er zelfs naar gaat gedragen. Misschien zitten die democratische principes van onze huidige westerse maatschappij wel skindeep, en vinden we het stiekem wel leuk een rol vol privileges versus duidelijk minderbedeelden. Vraag me af of dit nog sterker gaat gelden naarmate het spel duurt, lijkt me op zich logisch, dan wordt het een soort selffulfilling prophecy, dus. Volgens mij het gros een interessante kandidatenselectie
Wat ik me afvraag is of er ook kandidaten exit gaan of dat er gedurende het gehele spel 16 in blijven? (misschien hebben ze dit in het begin nog niet ingebouwd met het oog op mogelijke noodklokluiders?)
Las op de site van de tros iets over drie proeven per aflevering.. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken, wat de voor- nadelen en consequenties ervan zijn. M.a.w. ben nieuwsgierig naar aflevering 2 waar we al wat beter de diverse karakters van de kandidaten in beeld gaan krijgen denk ik